Kolvereid kirke - 150 år!

Kolvereid kirke fyller 150 år! Dette skal feires med flere flotte arrangement. Klikk deg inn på artikkelen for å lese mer om arrangementene.

Lørdag, 19.10. kl. 16.00 blir det konsert med lokale solister og organist Erika Jonite. Vi skal få høre: Stian Kristoffer Strand Rosenvinge, Lillian Lyngstad, Willy Eidsmo, Arnt Fredrik Hansen, Lena Fossland Brøndbo og Kjell Arve Bogan. Konferansier er Line Marit Flasnes. Det blir kaffesalg til inntekt for kirkemusikalsk arbeid.

Lørdag, 26.10. kl. 14.00 blir det først foredrag «Kolvereid kirke i 150 år» v/ Harald Herresthal og Brit Karin Theimann. Sølvi Vik Brækkan og Anne Bråtteng deltar med sang og musikk. Gratis inngang.

Kl. 19.30 samme dag er vi så heldige at Harald Herresthal, Isa Katharine Gericke, Aslaug Wibeke Hestø og Kolvereid mannskor holder konsert. Gratis inngang, kollekt til kirkemusikalsk arbeid.

Søndag, 27.10. kl. 11.00 skal vi feire jubileumsgudstjeneste med dåp, nattverd og sang av Mixdur. Biskop Herborg Finnset kommer og flere av de prestene som tidligere har jobbet ved Kolvereid kirke. Etter gudstjenesten blir det kirkekaffe i kirka.

I anledning jubileum kommer alle elevene ved Kolvereid skole på besøk til kirka for å få omvisning og lære om kirkas arkitektur og historie, om hva kirka brukes til og om de forskjellige yrkene til de som jobber i kirka.

Flere av klassene forbereder en utstilling som skal være på biblioteket. Utstillingen åpnes torsdag, 14.11. kl. 19.00 med et foredrag om kirkas historie v/ Brit Karin Theimann.

Nærøy menighetsråd har fått laget julekuler med håndmalt bilde av Kolvereid kirke som skal selges til inntekt for kirka og menighetsrådets arbeid. Salget starter i jubileumshelga.